واکنش لاریجانی به صحبت های نوبخت درباره افزایش حقوق: بی جا کرده!

واکنش لاریجانی به صحبت های نوبخت درباره افزایش حقوق: بی جا کرده!

واکنش لاریجانی به صحبت های نوبخت درباره افزایش حقوق: بی جا کرده!


 علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده فلاورجان گفت: هرکسی هر حرفی زد بر روی آن حساب باز نکنید؛ مگر کسی می‌تواند قانون را اجرا نکند؟ بی‌جا کرده این حرف را زده، زیرا وقتی قانون تصویب می‌شود باید اجرا شود.
 پس از تصویب افزایش 400 هزار تومانی حقوق کارمندان در مجلس و واکنش منفی دولت به این مصوبه، رئیس مجلس به برخی اظهار نظرها پیرامون عدم اجرای مصوبه خانه ملت پیرامون افزایش حقوق‌ها که از سوی «نوبخت» مطرح شده بود واکنش نشان داد و گفت: مگر کسی می‌تواند قانون را اجرا نکند؟
 حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه پارلمان طی تذکری با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس درباره افزایش حقوق‌ها گفت: مجلس راهکاری داد تا حقوق‌ها به عدالت نزدیک شود، یعنی کسی که ۲۰ میلیون حقوق می‌گیرد افزایش ۴ میلیونی را تجربه نکند اما این رقم نصیب بقیه حقوق بگیران نشود.
 وی یادآور شد: هنوز وقتی جلسه مجلس تمام نشده بود دولت اعلام کرد نمی‌تواند مصوبه مجلس درباره حقوق‌ها را اجرا کند. بعد از این اظهارات سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که تصمیم مجلس خلاف قانون برنامه ششم توسعه بوده و این پیشنهاد بدون توجه به منابع درآمدی تصویب شده است.
 این سازمان نامه ای نوشت: از آنجا که این مصوبه از اساس اختیار رئیس جمهور در اصل ۱۲۶ و همچنین اختیار مصرح قانون برنامه ششم توسعه را ناکارآمد می‌نماید ضروری است نسبت به تجدید در آن اقدام شود؛ در غیراین صورت اجرای آن توسط دولت به معنای بهم ریختن شاکله بودجه خواهد بود.
 گفتنی است؛ روز گذشته پس از تصویب پیشنهاد رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مبنی بر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق همه کارکنان و بازنشستگان دولت، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که سازمان برنامه، این ماده را اجرا نمی‌کند.
 مجلس در جلسه امروز مصوب کرد ماهانه ۴۰۰ هزار تومان به کارکنان دولت و بازنشستگان به صورت ثابت پرداخت شود و دولت می‌تواند مازاد بر آن تا ۱۰ درصد نیز افزایش حقوق اعمال کند.
  • منبع :فارس
  • تاریخ درج :13 اسفند ماه 1397
  • دسته بندی :اقتصادی

نظرات کاربران

  • نظری درج نشده است.