پکن قوانین قرنطینه جدیدی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع کرد

پکن قوانین قرنطینه جدیدی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع کرد

پکن قوانین قرنطینه جدیدی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع کرد

 طبق آخرین آمار، شیوع ویروس کرونا تابه‌حال باعث مرگ ۱۵۰۰ نفر شده و تعداد موارد ابتلا به آن هم از مرز ۶۶ هزار نفر گذشته است. حالا مقامات شهر پکن، برای جلوگیری از شیوع بیش‌ازحد این بیماری مسری، قوانین قرنطینه جدیدی را وضع کرده‌اند. این قوانین در پی آن صادر می‌شوند که دولت چین به‌تازگی فاش کرد که صدها نفر از کادر پزشکی این کشور که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند خودشان هم آلوده شده‌اند و دست‌کم شش نفر از آن‌ها جان باخته‌اند.
 تلویزیون دولتی چین روز جمعه اعلام کرد که همه کسانی که به شهر پکن باز می‌گردند، لازم خواهد بود که به مدت ۱۴ روز خودشان را قرنطینه کنند و با افرادی که از این دستور تبعیت نکنند، طبق قانون برخورد خواهد شد. این دستور توسط مقامات شهر پکن صادر شده و دولت مرکزی چین نقشی در آن نداشته است. این موضوع نشان می‌دهد که رهبران چین همچنان در تلاش هستند تا توازنی بین بازگرداندن اقتصاد کشور به حالت عادی و ادامه مبارزه با شیوع ویروس کرونا برقرار کنند.
 مقامات دولت چین بعد از جلساتی که طی روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه داشتند، دستوراتی را برای تسهیل بازگشت افراد شاغل، از شهرهای محل زندگی‌شان به محل کارشان در شهرهای بزرگ صادر کردند. میلیون‌ها نفر از مردم چین، قبل از آنکه دولت این کشور شیوع ویروس کرونا را تایید کند، برای جشن گرفتن سال نوی چینی به خانه‌هایشان رفته بودند. با این‌حال، دولت‌های محلی شهرهای بزرگ چین از جمله پکن، قوانینی را برای بازگشت این افراد به محل کارشان وضع کرده‌اند. این در حالی است که رهبران ملی چین بسیار نگران این هستند که مبادا اعمال محدودیت‌های سفر و قرنطینه‌ها در این شهرها باعث شود که شرکت‌ها نیروی کار کافی برای ازسرگیری تولیدات‌شان در کارخانه‌ها داشته باشند.
 اعمال این محدودیت‌ها ممکن است احتمال برگشت افراد از شهر محل زندگی‌شان به سر کار را کاهش دهد. قوانین جدید، همچنین افرادی را که قصد بازگشت به شهر پکن را دارند ملزم کرده است که ورودشان را از قبل به اطلاع مقامات مسئول برسانند.
  • منبع :آی تی رسان
  • تاریخ درج :26 بهمن ماه 1398
  • دسته بندی :فناوری

نظرات کاربران

  • نظری درج نشده است.