تجهیز ماه به اینترنت 4G LTE توسط نوکیا و ناسا

تجهیز ماه به اینترنت 4G LTE توسط نوکیا و ناسا

تجهیز ماه به اینترنت 4G LTE توسط نوکیا و ناسا

 ناسا قصد دارد تا سال 2024 بطور کامل در ماه مستقر شود. به همین دلیل از هم اکنون به فکر ساخت تجهیزات ارتباطاتی در ماه است. اخیرا ناسا اعلام کرده در آینده طی همکاری با نوکیا، راه اندازی ارتباط 4G LTE را به این شرکت خواهد سپرد.
 به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ناسا برای ساخت تجهیزات ارتباطی 4G LTE در ماه حدود 14.1 میلیون دلار به شرکت فنلاندی نوکیا پرداخت کرده است. جیمز رویتر، یکی از مدیران ناسا در مورد این تجهیزات می گوید: ما برای برقراری ارتباط بین ساکنان کره زمین و فضانوردان مستقر در ماه از ازتباطات 4G LTE استفاده خواهیم کرد. این فناوری کمک خواهد کرد تا در آینده ناسا بهتر بتواند با فضانوردان خود ارتباط برقرار کند. قرار است نوکیا با دریافت مبلغ امکان برقراری ارتباط بین زمین و ماه را با روش ها و فناوری های زمینی امتحان کند.
 در حال حاضر تنها ارتباط از نوع آنالوگ در ارتباطات فضایی وجود دارد و تبدیل آن به 4G می تواند از نظر مصرف پائین تر انرژی و افزایش تبادل داده ها بین کاوشگرها و ایستگاه بسیار موثر باشد. در این قرار داد مبلغ موردنظر از صندوق بودجه 370 میلیون دلاری مربوط به پروژه آرتمیس ناسا پرداخت شده است. بخشی از این بودجه به شرکت های کوچک و بزرگ برای توسعه فناوری های فضایی تعلق گفته بود اما بخش بیشتر آن به شرکت های بزرگی مانند اسپیس ایکس و یا ULA پرداخت شده است. پیش از این نیز شرکت نوکیا با همکاری شرکت هایی دیگر مانند PTScientists، آئودی و ودافون قصد پیاده سازی شبکه LTE در ماه و تبادل ویدئوهای باکیفیت از کاوشگرها را داشته که هرگز به مرحله عمل نرسیده است.
  • منبع :تکنا نیوز
  • تاریخ درج :29 مهر ماه 1399
  • دسته بندی :فناوری

نظرات کاربران

  • نظری درج نشده است.