تاکید یک مسوول بهداشتی بر روش‌های خود مراقبتی در مقابله با کرونا

تاکید یک مسوول بهداشتی بر روش‌های خود مراقبتی در مقابله با کرونا

تاکید یک مسوول بهداشتی بر روش‌های خود مراقبتی در مقابله با کرونا

 رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: گسترش اطلاع‌رسانی و آگاهی عمومی در خصوص راههای پیشگیری و روش‌های خود مراقبتی در مقابله با کرونا مورد تاکید است. دکتر محمدمهدی گویا روز چهارشنبه طی بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت احمدی و وحدت ویژه کرونا در مشهد افزود: جلب مشارکت شورای اجتماعی محلات در راستای اطلاع‌رسانی عمومی در زمینه راهکارهای کنترل کرونا باید مد نظر قرار گیرد. وی نحوه غربالگری و ارائه خدمات به مراجعان در مراکز خدمات جامع سلامت مشهد را مورد ارزیابی و پایش قرار داد و از تلاش‌های انجام شده در خصوص کنترل و مبارزه با کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد قدردانی کرد.
 رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته نقش موثری در بیماریابی و جلوگیری از بستری شدن بیماران در بیمارستان‌ها دارند و فعالیت این مراکز باید به طور مستمر به مردم اطلاع‌رسانی شود. وی با بیان اینکه اجرای طرحهای غربالگری نقش موثری در شناسایی زودهنگام بیماری و جلوگیری از مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها دارد گفت: باید با گسترش خدمات آزمایشگاهی و اعلام نتیجه آزمایش در کمتر از ۲۴ ساعت، بیماران در کوتاه‌ترین زمان زیرپوشش اقدامات درمانی و مراقبتی قرار گیرند. دکتر گویا افزود: پزشکان و مراقبین سلامت در مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته باید به طور مستمر با جدیدترین و به روزترین اطلاعات و دستورالعمل‌های بهداشتی آشنا شده و بر اساس آن عمل کنند.
 وی ادامه داد: اپیدمی‌های طولانی مدت موجب فرسودگی نیروی انسانی می‌شود، بنابراین تدابیر استراحت‌های ساعتی، روزانه و هفتگی برای خادمان سلامت باید مورد توجه قرار گیرد تا از خستگی و فرسودگی نیروی انسانی جلوگیری شود. مراکز خدمات جامع سلامت احمدی و وحدت در زمره ۳۴ مرکز خدمات جامع سلامت منتخب ویژه کرونا زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند که از ساعت هشت تا ۲۲ به بیماران مشکوک به کرونا خدمات ارائه می‌دهند. حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.
 دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی خود دارد. بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۳۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است. همچنین تاکنون ۲۵۷ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
  • منبع :ایرنا
  • تاریخ درج :17 شهریور ماه 1399
  • دسته بندی :سلامت

نظرات کاربران

  • نظری درج نشده است.