تامین قطعات خودروهای چینی به سختی صورت می گیرد

تامین قطعات خودروهای چینی به سختی صورت می گیرد

تامین قطعات خودروهای چینی به سختی صورت می گیرد

 این روزها با افزایش نرخ بسیاری از قطعات خودرو، نمونه‌های تقلبی در بازار بیشتر شده است و صاحبان خودروها برای تامین برخی از قطعات خودروی خود به مشکل خورده‌اند. گسترش نیوز- همچنین افزایش نرخ و کمبود قطعات در کنار نمونه‌های تقلبی بر این مشکلات افزوده است.
 رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران در اینباره می‌گوید که تقلب در قطعات همچنان مثل گذشته وجود دارد و در این میان روغن موتور و فیلتر‌ها بیشتر مورد توجه متقلبان هستند. علیرضا نیک آئین درباره وضعیت تامین قطعات در بازار اظهارکرد: خودروهای داخلی هیچ مشکلی برای تامین قطعات خود ندارند، اما شرایط برای خودروهای وارداتی متفاوت است. تامین قطعات الکترونیکی خودروهای وارداتی در برخی اوقات مشکل است، اما به طور کلی نسبت به مصرف برای خودروهای وارداتی قطعات موجود است.
 رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران در ادامه درباره تامین قطعات خودروهای چینی گفت: در مورد تامین قطعات خودروهای چینی به دلیل تنوع زیاد و عدم دسترسی به اطلاعات فنی و مشخصاتی، تامین قطعات به سختی صورت می‌گیرد. درحال‌حاضر انحصار در اختیار عده‌ای خاص بوده و نمایندگی هایی که خودروها را به بازار آورده‌اند اطلاعات خوبی ندارند. بازار توسط خودروهای چینی احاطه شده و ما باید به گونه‌ای این شرایط را مدیریت کنیم که بتوانیم قطعات مورد نیاز را تامین کنیم. وی در ادامه در مورد نرخ قطعات بیان کرد: نرخ قطعات رو به بالاست و با هر تغییر نرخ ارز یک پله به سمت جلو حرکت می‌کند. تا چند ماه قبل نرخ ارز حدود ۱۱ هزار تومان بود و امروز به حدود ۱۴ هزار تومان رسیده و مسلما با تغییر نرخ مواجه می‌شویم که این موارد دیگر به تاجر مربوط نمی‌شود. لازم به ذکر است قطعاتی که در بازار وجود دارد اکثرا از داخل تامین می‌شود، اما در رابطه با خودروهای وارداتی بیشتر از خارج واردات صورت می‌گیرد.
نیک آئین در پایان درباره کیفیت قطعات و وجود نمونه‌های تقلبی در بازار گفت: بیشتر تولید قطعه سازان داخلی در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد، اما قطعات افترمارکت دارای کیفیت لازم نیستند. به نظر می‌رسد تامین قطعات بازار به کارخانجات کوچک تر محول شده است. همچنین با گران تر شدن قطعات، بازار تقلبی‌ها نیز گرم تر می‌شود. در مورد فیلتر و روغن موتورها نیز نمونه‌های تقلبی به شدت در بازار افزایش یافته است.
  • منبع :گسترش نیوز
  • تاریخ درج :15 بهمن ماه 1398
  • دسته بندی :اقتصادی

نظرات کاربران

  • نظری درج نشده است.