اختراع روشی برای افزایش خاصیت ضد آب در گوشی‌های آیفون

اختراع روشی برای افزایش خاصیت ضد آب در گوشی‌های آیفون

اختراع روشی برای افزایش خاصیت ضد آب در گوشی‌های آیفون

 به تازگی روشی را اختراع کرده است که با تکیه بر این روش می‌توان خاصیت ضد آب بودن گوشی‌های آیفون را بهبود بخشید در چند سال اخیر، شرکت اپل همواره به دنبال راهی بوده است که مقاومت گوشی‌های آیفون در برابر آب و سایر عوامل آسیب‌رسان بالا ببرد و تاحدودی موفق نیز بوده است.
 شایان ذکر است که تاکنون هیچ‌گاه اپل اعلام نکرده است که آیفون به صورت کامل در برابر آب مقاوم هستند. گوشی‌های آیفون تاحد مشخص و معینی در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند.
 به گزارش ایتنا و به نقل از اوبرگیزمو، این شرکت در پی مسیرها و روش‌هایی است که بتواند این مقاومت را بیشتر کند و به تازگی مشخص شد که در این مسیر به دستاوردهایی هم نائل شده است. در پتنت (حق ثبت اختراع) جدیدی که به نام اپل ثبت شده است، این شرکت در مورد چگونگی نفوذ آب از طریق دکمه‌های فیزیکی صحبت می‌کند. در صورتی که دکمه‌های فیزیکی آیفون بیش از حد فشرده شده باشد، آب می‌تواند از طریق منافذ این دکمه‌ها به گوشی نفوذ کند و مشکلاتی را به بار بیاورد.
 شرکت اپل اعلام کرد که برای برطرف کردن این مشکل شیوه‌های منحصر به فردی را ابداع کرده است. بر اساس توضیحاتی که در پتنت جدید اپل ارائه شده است، این احتمال وجود دارد که قطعاتی که با دکمه‌های فیزیکی موجود در گوشی‌های اپل درگیر هستند، از محل اصلی خود فاصله بگیرند. این فاصله گاهی به شکلی درمی‌آید که بخشی از قطعات درگیر در حفره‌های موجود در بخش جانبی گوشی قرار می‌گیرد. مجموعه کلی گوشی آیفون گاهی حاوی تعداد زیادی ساپورت و قطعات گوناگونی باشد که با دکمه‌های فیزیکی در تماس هستند.
 این احتمال وجود دارد که یک قطعه از این مجموعه در مجاورت قاب گوشی قرار بگیرد یا با دکمه تماس پیدا کند. در این حالت در صورتی که گوشی در مجاورت با آب قرار گیرد، آب از منافذ و شکاف‌های ایجادشده بر اثر عدم جاگیری درست قطعات، وارد گوشی می‌شود و مشکلات بعدی را به بار می‌آورد. اپل قصد دارد تغییرات ویژه‌ای را برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل آیفون‌ها ایجاد کند. چشم‌انداز اپل و اهداف این شرکت نشان می‌دهد که در این زمینه، به موفقیت‌های خوبی دست خواهد یافت.
  • منبع :ایتنا
  • تاریخ درج :15 مرداد ماه 1398
  • دسته بندی :فناوری

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • نظری درج نشده است.