چگونه مقدار تونر موجود در کارتریج پرینتر را اندازه گیری کنیم؟

چگونه مقدار تونر موجود در کارتریج پرینتر را اندازه گیری کنیم؟

چگونه مقدار تونر موجود در کارتریج پرینتر را اندازه گیری کنیم؟

اطلاع از حجم تونر باقی مانده در کارتریج باعث می شود برنامه ریزی بهتری برای فعالیت های پرینت خود داشته باشیم و با مشکل مواجه نشویم.
 توجه داشته باشید در صورت کم بودن حجم تونر دستگاه پرینتر آلارم می دهد که کارتریج دارای تونر بسیار کم می باشد. هنگامی که آلارم را دریافت کردید بهتر است کارتریج جایگزین را خریداری کرده تا در زمان ترافیک کاری بالا زمان را از دست ندهید.
 یکی دیگر از عوامل نشان دهنده ی رو به اتمام بودن تونر کارتریج پرینتر, افت کیفیت در چاپ و کم رنگ بودن چاپ می باشد. مطلع کردن شما از زمان فرا رسیدن تعویض کارتریج و اندازه گیری حجم تونر وظیفه چیپست کارتریج پرینتر می باشد.
 دو روش برای اندازه گیری مقدار تونر کارتریج وجود دارد:
 1-از طریق پرینتر
 اگر پرینتر دارای صفحه نمایش می باشد, با فشردن کلید Menu و انتخاب گزینه Information یا Reports و در نهایت انتخاب Supplies Status, میزان تونر دستگاه را می توانید مشاهده کنید.
 اگر پرینتر شما فاقد صفحه نمایش می باشد, با فشردن دکمه سبز رنگ به مدت چند ثانیه, مقدار تونر کارتریج مشخص خواهد شد.
 2-از طریق کامپیوتر
 پرینتر را به کامپیوتر متصل کنید. سپس در منوی Start وارد All Programs شده و گزینه ی Devices and Printers را انتخاب کنید. روی این گزینه کلیک کرده و نام پرینتر خود را انتخاب کنید. از طریق تب Services, گزینه ای تحت عنوان Supply Status Pages را انتخاب کنید. در این قسمت مقدار تونر کارتریج های دستگاه قابل مشاهده است.
 سه نکته ای که پیشنهاد میکنیم در رابطه با این موضوع به آن دقت کنید:
 *امکان دارد خطای Supply Very Low یا Used Supply را به عنوان نتیجه اندازه گیری مشاهده کنید; دلیل این خطا امکان دارد شارژ شدن کارتریج باشد که مقدار تونر جدید را به نمایش نمی گذارد.
 *پیشنهاد می شود حدالامکان کارتریج های پرینتر را شارژ نکنید. از لحاظ اقتصادی شاید به نظر بیاید که شارژ کردن به نسبت خرید کارتریج جدید به صرفه تر می باشد; در صورتی که آسیب هایی که کارتریج شارژ شده به دستگاه می رساند مسبب هزینه های چند برابر می باشد.
 *قبل از استفاده از کارتریج خریداری شده, از کارتریج تست درصد یگیرید تا از 100% بودن حجم آن مطمئن شوید. اگر تنیجه 100% نبود حتما فروشنده را مطلع سازید و علت را جویا شوید.

نظرات کاربران

  • نظری درج نشده است.