پرینترهای ارزان قیمت

پرینترهای ارزان قیمت

پرینترهای ارزان قیمت

 یکی از مهم ترین آیتم های تعیین کننده برای خریداران پرینتر، قیمت این محصول است. برای مثال کاربرانی که استفاده آنها از پرینتر، به چاپ برخی اسناد روزمره، نظیر بلیط پرواز، کپی شناسامه و مدارکی از این دست منحصر می شود، معمولاً ترجیح می دهند تا هزینه چندانی صرف پرینتر و خرید آن نکنند. خوشبختانه تولید کنندگان و طراحان پرینتر، توجه ویژه ای به این گروه از مصرف کنندگان داشته اند و بخشی از تولیدات خورد را به پرینترهای ارزان قیمت اختصاص داده اند. خریداران پرینترهای ارزان قیمت معمولا کاربران خانگی و یا اشخاصی هستند که هر از چندگاهی نیاز پیدا می کنند تا برخی اسناد و مدارک مورد نیاز خود را با استفاده از پرینتر چاپ کنند.
  در این بخش به معرفی چند نمونه از پرینترهای ارزان قیمت خواهیم پرداخت; اما پیش از این کار ذکر چند نکته ضروری است. یک آنکه در میان انواع پرینتر، معمولاً پرینترهای جوهرافشان از همه ارزان تر هستند. اما این ارزانی دلیل بر مقرون بصرفه بودن این دستگاه ها نیست. به عبارتی دیگر اگر چه پرینترهای جوهر افشان در زمره پرینترهای ارزان قیمت قرار می گیرند اما این مسئله فقط در مورد خرید اولیه آنها صدق می کند و در دراز مدت برچسب مقرون بصرفه بودن در مورد این دستگاه چندان مناسب نیست. زیرا کاربر ناچار است به کرات، هزینه ای را صرف خرید مواد مصرفی این دستگاه کند.
 پرینتر جوهرافشان اچ پی Officejet7110
 یکی از پیشنهادات موجود در میان پرینترهای ارزان قیمت، پرینتر جوهرافشان اچ پی با ابعاد ۵۸۵x189x419 و وزنی بالغ بر ۸٫۵ کیلوگرم است. دستگاه از لحاظ کاربردی تک کاره است و فقط قابلیت پرینت را داراست. نوع چاپ این دستگاه رنگی بوده و دارای سرعت بسیار مناسبی می‌باشد. پرینتر جوهری اچ پی مدل ۷۱۱۰ در رده متوسط دستگاه‌ها قرار دارد که به عنوان یک پرینتر خانگی برای کار های روزمره و چاپ عکس می‌توان استفاده کرد.
    پرینتر مخصوص چاپ عکس کانن PIXMA iP7240
 یکی دیگر از گزینه های موجود جهت چاپ عکس در میان پرینترهای ارزان قیمت پرینتر جوهرافشانPIXMA IP7240 است. این دستگاه در سری دستگاه‌های پر کار و تک‌کاره‌ی شرکت کانن قرار دارد و از لحاظ سرعت و داشتن شبکه‌ی بی‌سیم در سری دستگاه‎‌های با قابلیت جوهرافشان قرار دارد. این پرینتر با توجه به کارایی نسبتاً شایسته ای که از خود نشان داده است توانسته است علاقمندان بسیاری را در طیف کاربران خانگی و اداری به خود جلب کند.
 پرینتر لیزری اچ پی LaserJet Pro M102a 
 
این مورد از پرینترهای ارزان قیمت، برای مصارف خانگی و اداری با حجم کاری کم گزینه‌ی نسبتاً مناسبی است. ابعاد این دستگاه جمع‌وجور است و نیاز به فضای چندانی ندارد. سرعت و کیفیت این پرینتر در سطح متوسطی قرار دارد و در مدت‌زمان یک دقیقه، می‌تواند ۲۲ برگ را چاپ کند. در حالت بی‌کاری، دستگاه به لطف فناوری HP On/Off به حالت استندبای رفته و با ارسال پرینت، شروع به کار می‌کند. این فناوری تاثیر بسزایی در مصرف انرژی دارد.
 پرینتر لیزری سامسونگ Xpress M2020 
 
در میان پرینترهای سامسونگ نیز می توان یکی از پرینترهای ارزان قیمت و کار راه بنداز را جستجو کرد. پرینتر سامسونگ M2020 پرینتری لیزری و تک‌رنگ محسوب می‌شود که هدف از طراحی آن استفاده در دفاتر کاری کوچک، دفاتر خانگی یا استفاده‌های شخصی بوده است. این پرینتر، بسیار کوچک ساخته شده و به‌راحتی روی هر میز شلوغی جای می‌گیرد. پرینتر چندکاره جوهرافشان کانن مدل PIXMA MG2540s: دومین گزینه در میان پرینترهای ارزان قیمت، ساخت شرکت کانن و دستگاهی سه‌کاره است که علاوه‌بر قابلیت‌ چاپ رنگی به‌صورت جوهرافشان، قابلیت‌هایی مانند اسکن و کپی هم دارد. این پرینتر فوق برای کاربرانی طراحی شده است که حجم چاپی کمی دارند؛ درنتیجه اگر به دنبال چاپ متن هستید یا حجم کاری بالایی دارید، بهتر است به سراغ پرینترهای لیزری برای چاپ متن و پرینترهای جوهرافشان مخزن‌دار برای چاپ عکس در تعداد زیاد بروید.
 پرینتر چندکاره‌ جوهرافشان اچ پی مدل Deskjet2130 
 
این دستگاه یکی از پرینترهای ارزان قیمت و احتمالاً ارزان ترین آنهاست. پرینتر ۳کاره‌ی ۲۱۳۰ ساخت شرکت Hp دستگاهی بسیار مقرون‌به‌صرفه است که در ابعادی کوچک قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این دستگاه برای مصارف سبک و کم خانگی بسیار مناسب است و در مواقعی که به پرینتر دستگاه هم نیازی ندارید می‌توانید از قابلیت‌های اسکن و کپی آن استفاده کنید. با وجود این پرینتر می توانید نیازهای روزمره خویش در حوزه چاپ را براورده سازید و دیگر مجبور نیستید برای پرینت مدارک عادی به فروشگاه‌های خدمات کامپیوتری بروید.
 پرینتر پرینیکس بول فتو پلاس BP-250 
 
اگر شما نیز از آن دست کاربرانی هستید که می خواهید به چاپ عکس های مورد علاقه تان با پرینتر بپردازید یکی از پیشنهادهای موجود در میان پرینترهای ارزان قیمت پرینتر پرینیکس است. شرکت پرینیکس محصولی را به بازار عرضه کرده است که طرفداران بسیار زیادی را در این زمینه به سمت خود کشیده است. پرینتر چاپ عکس BP-250 محصول پر طرفداری است که این شرکت به بازار رقابت عرضه داشته که توسط این محصول بتوان عکس‌ها را با بهترین کیفیت چاپ نمود.

نظرات کاربران

  • نظری درج نشده است.