چگونه پرینتر مناسب با شغل خود را انتخاب کنیم؟
چگونه پرینتر مناسب با شغل خود را انتخاب کنیم؟

چگونه پرینتر مناسب با شغل خود را انتخاب کنیم؟

 

 1-آیا شما به یک پرینتر تک کاره نیاز دارید یا یک پرینتر چند کاره؟
 در پرینتر تک کاره فقط امکان چاپ وجود دارد. اما داشتن پرینتری با قابلیت های اضافی، به معنای انتخاب یک پرینتر چند کاره است که به عنوان همه چیز یکجا (all-in-one) یا (AIO) نیز شناخته می شود. توانایی‌های اضافه شده در پرینتر چند کاره عبارتند از: اسکن، کپی، فکس از کامپیوتر، فکس مستقل، و اسکن به ایمیل. در پرینترهای اداری نیز معمولا یک تغذیه اتوماتیک سند (ADF) اضافه می شود که برای اسکن، کپی، و یا فکس اسناد با صفحات متعدد و در اندازه های مختلف مناسب است. برخی از ADFها می توانند با اسناد دو طرفه کار کنند، صفحات را معکوس کنند، و از طرف دیگر اسکن بگیرند ، و یا از دو سنسور برای اسکن هر دو طرف صفحه استفاده کنند به طوری که با یک بار اسکن هر دو طرف اسکن شده باشد.
 برخی پرینترهای چند کاره گزینه های دیگری نیز ارائه می کنند. پرینترهای باقابلیت وب (Web-enabled) ، در هر دو مدل خانگی و اداری، می توانند به طور مستقیم از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل و امکان دسترسی و چاپ محتوای انتخاب شده را بدون نیاز به یک کامپیوتر فراهم کنند. بسیاری از پرینترهای چند کاره با قابلیت  (Wi-Fi-enabled) به شما اجازه می دهد تا از دستگاه موبایل یا تبلت خود اسناد و تصاویر را چاپ کنید. برخی از مدل ها نیز امکان ایمیل اسناد به پرینتر را دارند، که سپس می‌توان آنها را به نسخه قابل چاپ تبدیل کرد.
 2-چه مقدار فضای خالی برای قرار دادن پرینتر خود نیاز دارید؟
 قبل از خرید به ابعاد پرینتر که در قسمت توضیحات هر پرینتر سایت آریا اچ پی نوشته شده توجه کرده و با اندازه ی فضای مورد نظر قرارگیری مقایسه کنید. حتی برخی از مدل های خانگی ممکن است روی میز شما جا نشوند. در حال حاضرتعداد زیادی از نسخه های جمع و جور وجود دارد که مناسب فضاهای تنگ در آپارتمان ها، ادارات، و اتاق های خواب است.
 3-چه تعداد پرینت می کنید؟
 اگر شما فقط چند صفحه در روز چاپ می کنید، لازم نیست در مورد اینکه یک چاپگر برای چه مقدار چاپ طراحی شده است، نگران باشید. توصیه می شود حداکثر ظرفیت ماهانه (monthly duty cycle)خود را تعریف کنید. برای پیدا کردن آن ببینید چقدر در ماه کاغذ می خرید و چه مقدار از آنها را چاپ کرده اید و بعد چاپگر را انتخاب کنید. همچنین حداقل و حداکثر اندازه کاغذ را در نظربگیرید.
 4 چه مقدار برای چاپ هزینه می شود؟
 در نهایت، باید هزینه را بررسی کنید.برای دریافت کل هزینه ، ابتدا هزینه سالانه برای هرنوع از چاپ ها (تک رنگ سیاه و سفید، اسناد رنگی، عکس رنگی) را محاسبه کنید. برای این کار هزینه چاپ در هر صفحه را ضرب در تعداد چاپ سالیانه آن کنید. حالا آنها را باهم جمع کنید و بعد آن را ضرب درتعداد سال مورد انتظارتان برای استفاده از چاپگر بکنید و آن را با هزینه اولیه خرید چاپگر جمع کنید. حالا می توانید چاپگری را انتخاب کنید که در دراز مدت کمترین هزینه را داشته باشد.
5- چند نمونه پرینتر مناسب با شغل های مختلف
 پرینترهای مناسب برای استفاده در واحدهای حسابداری : HP 2055, HP 2035, HP M402, HP M401
 پرینترهای مناسب برای استفاده در دفترخانه ها: HP M125, HP M130, HP M127, HP 1102
 پرینترهای مناسب برای استفاده در دفاتر بیمه و آزانس های هواپیمایی:
 پرینتر لیزری سیاه و سفید سه کاره کانن
 پرینتر لیزری سیاه و سفید چهارکاره اچ پی
 پرینتر لیزری سیاه و سفید چهارکاره سامسونگ
 پرینتر مناسب برای استفاده در دفاتر روزنامه: HP M706, HP 5200, HP M435

 * برای مشاوره رایگان برای انتخاب پرینتر مناسب با نیازهای شما با کارشناسان آریا اچ پی در ارتباط باشید.